torstai 10. maaliskuuta 2011

Pitkälliset kuulumiset

Kaikkea on ehtinyt sattua ja tapahtua! Elsi on ollut tosi kovassa mahataudissa, kesti viikon ennenkuin tyttö söi oikeaa ruokaa (tänään siis). Olin tosi huolissani kun oli menossa viides oksentelupäivä, mutta ohi tuo näyttää menevän. Tosi voimaton hän silti on, ja voi jysäys sentään pyykin määrää! Kaikki talon lakanat on käytetty ja useampi peitto pyykätty.

Sitä ennen kuitenkin on tapahtunut kaikkea mukavaa:

Ulkoiltiin tosi kylmässä säässä, käveltiin kaikki jäällä. Mies sanoi: "Ollaan vaan vähän aikaa, ehkä tunti tai noin", mutta varmasti jo vartissa kipitettiin kiireenvilkkaa sisään.

Olen ommellut kaikenlaista. Nyt tuntuu taas jotain aikaa löytyvän puuhastelulle, en tiedä mistä oikeastaan. Tein Elsille ison tytön tuolityynyn: leikkasin äitiyspakkauksen patjasta kaksi ympyrää ja vanhasta verhosta ompelin siihen pestävän päälisen. Tuli aika prinsessaisa.

Kokosin myös viimein sitä tilkkupeittoa, josta olen jo pitempään haaveillut. Siihen tuli muutamaa uutta kangasta, vanhoja tyynyliinoja ja lakanoita sekä yksi keittiöpyyhe. Siitä tulee kyllä kaunis, jahka saan sen valmiiksi! Sisävanuksi aion laittaa vanhan ikean viltin ja alle tulevan kankaan aion ottaa vanhoista lakanoista. Koitan vain keksiä mihin kohtaan pistän ne pitsit.

Tilasin myös kankaita lasten metsolalta. Ne on räikeämpiä kuin olin luullut, mutta ompelin niistä lapsille vaatteita. Olen vasta harjoittelemassa tuolla ompelukoneella joustavan kankaan ompelemista, mutta ihan hyvin meni. Painoin vaatteisiin seulalla lintuja. Ne eivät tulleet ihan niin hienoiksi kuin olin toivonut, mutta aika hienoja ne silti on. Katsotaan jos jotenkin muutan niitä.


Kamala sotku tulee aina ommellessa, niinkuin tässä Elsin ottamassa kuvassa näkyy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti