keskiviikko 14. lokakuuta 2009

Elsinpäiväkahvit.

Tänään on Elsin nimipäivä! En edes tiennyt koko päivän olemassaolosta ennenkuin viikko takaperin, jolloin Elsin kummi kertoi semmoisen olevan olemassa. Elsin nimi kun keksittiin kääntämällä Ilse vähän niinkuin toisinpäin, niin en ollut edes tajunnut että semmoinen nimi on olemassa muutenkin. Aion leipoa valmistaikinasta omenapiirakan ja minun vanhemmat tulee kylään. Ei silti että nyt erityisesti nimppareita juhlittaisiin, mutta tekee mieli piirakkaa ja äiti tahtoi Elsin nähdä taas.

Viimeyönä Elsi heräsi tosi monta kertaa. Tai ainakin minä heräsin, en tiedä kunnolla monestiko Elsi. Nukuttiin kyllä silti yhdeksästä aamukahdeksaan, mutta katkonaisesti. Aamulla oma olo oli aika heikko, pyörrytti ja valopilkut vilisi silmissä, päätäkin särki. Mutta aamiaisen jälkeen ensin siivottiin ja sitten lähdettiin Elsin kanssa kauppaan. Ulkona käveleminen piristi, ja nyt on jo paljon parempi olla.

Kokeilen tänään jos kuitenkin joisin iltapäiväkahvin. Tuntuu päivä niin vajaalta ilman sitä. En juonut sitä kylläkään raskausaikana kovinkaan usein, koska kahvi ei maistunut niin hyvälle. Mutta nyt se taas maistuu, ja voi kun tekee mieli iltapäiväkahvia! Niinpä toivon, että Elsin mahakipujen syy oli sipuli tai joku muu kuin kahvi.

Eilen illalla ilahduin, kun olin laittanut Elsin nukkumaan. Se heräsi siitä hetken päästä, ja kuulin sen itkevän. Menin makkariin, ja samalla juttelin Elsille, ja jo minun äänen kuuleminen vaimensi itkun. Olin ihan liikuttunut, voi sehän tuntee minun äänen ja lohduttuu jo siitä! Nyt kun tätä kirjoitan, tissitkin liikuttuu.

Kipaisen nyt suihkuun, että varmasti ehdin ennen tytön heräämistä. Sitten alan kuoria omenoita piirakkaan.

1 kommentti: